Złoto, lastryko i motywy roślinne, czyli inspiracje na najbliższe sezony

Aktualne trendy wnętrzarskie dzięki swojej różnorodności odpowiadają na potrzeby tradycjonalistów, jak i osób ceniących niepowtarzalne, spersonalizowane wnętrza. Ci pierwsi odnajdą inspirację w naturalnych kamieniach i drewnie, ci drudzy zachwycą się bardziej elementami dekoracyjnymi. –

W aranżacjach różnych przestrzeni zauważamy z jednej strony naturalne barwy, z drugiej zaś metaliczne akcenty i florystyczne wzory jako elementy wykończenia. W nadchodzącym sezonie chętniej sięgniemy po biżuteryjne dodatki w kolorach różowego i żółtego złota, platyny, ale także ponadczasowej czerni. Takie rozwiązania można zaobserwować już zarówno w bateriach łazienkowych, jak i niewielkich elementach dekoracji pozostałych pomieszczeń. W przestrzeniach modne będą okrągłe kształty, co doskonale odzwierciedla choćby oferta producentów luster – mówi Justyna Regulska, menedżer ds. wdrożeń kolekcji w Ceramice Paradyż.

Płytki ceramiczne z kolei przestały kojarzyć się już tylko wyłącznie z łazienką, stając się istotnym elementem w aranżowaniu różnych przestrzeni. Oto 7 najważniejszych trendów w branży, które będą inspirować przez najbliższe sezony.

1. Natura najlepszą inspiracją

Powrót do natury jest widoczny od kilku sezonów. Coraz częściej chcemy spędzać czas jak najbliżej przyrody, co przekłada się również na materiały wykończeniowe wybierane przy okazji remontów lub budowy domów. – Wśród płytek ceramicznych bezsprzecznie króluje moda na inspiracje naturą. Stąd popularność powierzchni przypominających kamień, marmury, trawertyny czy piaskowce – zaznacza Beata Dela, lider produktu Ceramiki Paradyż. Niezmiennie dużą popularnością cieszyć się będą powierzchnie przypominające drewno. Nowoczesne technologie produkcji płytek pozwalają na dokładne odwzorowanie koloru, ale także usłojenia różnych rodzajów drewna. – Płytka ma dziś oddziaływać w równym stopniu na nasz zmysł wzroku, jak i dotyku – dodaje Beata Dela.

2. Zabawa strukturą

W najbliższym czasie ważną rolę odegrają również płytki strukturalne. Dzięki efektowi 3D ich powierzchnia, grając kontrastem i cieniem, wygląda inaczej w zależności od pory dnia czy oświetlenia. – Płytki strukturalne sprawdzą się właściwie we wszystkich wnętrzach. Ich powierzchnie o nieoczywistej, wielowarstwowej fakturze nadają wnętrzu głębi i wyrazistości – zaznacza Monika Wiśniewska, lider produktu Ceramiki Paradyż. Płytki strukturalne szczególnie pasują do minimalistycznych, oszczędnie urządzonych wnętrz, w których układają się w wyjątkowe dekoracyjne wzory.

3. Koniec minimalizmu?

Minimalizm to przestronność i prostota, która sprawdzi się właściwie w każdym wnętrzu. Styl ten jest neutralny i pozwala nadać przestrzeni ascetycznego charakteru. – To jeszcze nie koniec tego trendu, ale można zauważyć, że do minimalistycznych rozwiązań coraz częściej wkradają się elementy blichtru, koloru i połysku – mówi Beata Dela. Klienci zamiast mocnych grafik wybierają metaliczny połysk płytek czy dekoracje. Stosowane są efekty lustra, cukru, brokatu, a jako dodatki wprowadzane są złote detale. Coraz więcej osób decyduje się na materiały, które dodają szyku i wrażenia luksusu. Takie rozwiązanie sprawdzi się dobrze w reprezentacyjnym holu, łazience czy salonie.

4. Kolor i motywy roślinne

Neutralna kolorystyka płytek ceramicznych zostaje ożywiona poprzez naturalną zieleń, która nawiązuje do bardzo modnego trendu botanicznego i urban jungle. – Oprócz betonowych szarości, motywów roślinnych, naturalnych beżów i brązów producenci coraz śmielej zaczynają proponować kolory – zauważa Katarzyna Pardiak-Borowska, lider produktu Ceramiki Paradyż. Obecnie bardziej wyraziste barwy stosowane są głównie pod postacią mniejszych formatów płytek. Butelkowa zieleń czy granat to będą mocne akcenty 2019 roku. Do łask powrócą także pastelowe kolory w ciepłych odcieniach, które wprowadzą więcej pozytywnej energii do domu – dodaje Katarzyna Pardiak-Borowska.

5. Małe jest piękne

Płytki wielkoformatowe od kilku sezonów z sukcesem odnajdują się w przestrzeni łazienek i kuchni. W tym roku jednak eksperci zaczynają zauważać powrót do mniejszych formatów, które kojarzą się z motywami ceramicznymi z dawnych lat – Wiele wskazuje na to, że powoli powracamy do tradycyjnej ceramiki, małych formatów i motywów patchworkowych. To również rosnąca popularność kolorowych wzorów geometrycznych, kształtów typu cegiełka czy heksagon – opisuje Maria Majewska, lider innowacji produktowych Ceramiki Paradyż, po czym dodaje: – Takie detale świetnie przełamują monochromatyczne wnętrza, wpisując się praktycznie w każdy styl.

6. Tkanina

Motywy tkanin na płytkach ceramicznych to duże zaskoczenie tego roku. Grafiki splotów tkaninowych projektowane na powierzchniach są coraz subtelniejsze i delikatniejsze. Na rynku pojawiają się płytki w stonowanych kolorach z efektem przetarcia, w które często wkomponowane są dodatkowo delikatne metalizowane akcenty. Powierzchnia dzięki temu staje się nieoczywista, bardziej intrygująca. Zabieg postarzania z kolei pozwala na wprowadzenie we wnętrzach rustykalnego charakteru – opowiada Monika Wiśniewska.

7. Powrót lastryko

Obok trendu lastryko (inaczej lastriko, terazzo) nie można dziś przejść obojętnie. Materiał kojarzący się nam głównie z parapetami czy schodami bloków z okresu PRL-u znów zyskuje na popularności. Jak jednak zaznacza Katarzyna Pardiak-Borowska, dzisiejsze lastryko jest znacznie bardziej różnorodne – Współczesne lastryko przeżywa drugą młodość i zaskakuje zróżnicowaną powierzchnią i kolorami. Widać, że coraz częściej motyw ten jest wykorzystywany przez projektantów w aranżacjach nowoczesnych przestrzeni. Możemy się zatem spodziewać, iż niebawem na rynku pojawi się coraz więcej kolekcji płytek ceramicznych wiernie odzwierciedlającej ten wzór, który doskonale sprawdzi się na podłodze holu i salonu, ściany w łazience czy też jako element dekoracyjny w kuchni.

 

Ceramika Paradyż od 30 lat napędza polskie wzornictwo, dostarczając Klientom na całym świecie produkty o unikatowym designie i najwyższej jakości, co potwierdzają liczne nagrody w dziedzinie wzornictwa przemysłowego jak Red Dot Design Award, iF Design czy Dobry Wzór.

Jako lider na rynku płytek ceramicznych w Polsce obserwujemy na bieżąco światowe trendy we wnętrzach i potrzeby naszych klientów na rynkach lokalnych. Zgodne z nimi portfolio produktowe, które prezentujemy, daje możliwość kształtowania własnych pięknych przestrzeni  – stwierdza Michał Drożdż, dyrektor ds. strategii produktowej Ceramiki Paradyż – Przed nami kolejne, intensywne sezony i jesteśmy przekonani, że dzięki wykonanej pracy, już niebawem nasze nowe kolekcje pozytywnie wszystkich zaskoczą i zainspirują do tworzenia wyjątkowych wnętrz – dodaje Michał Drożdż.

Dodaj komentarz